KHSMSK

Nahrávám...

KHSMSK

KHSMSK

Úvod / Média / Detail

Odpověď na dotazy ve věci horské chaty Sabinka na Pradědu - pro Listy Moravskoslezské


Zveřejněno: 21. 7. 2006

K vašim otázkám uvedeným v e-mailu ze dne 20.7.2006 ve věci fungování horské chaty Sabinka na Pradědu sděluji:

K otázce č.1 - Státní zdravotní dozor v tomto zařízení byl realizován v roce 2005 v únoru, zjištěné závady byly předmětem postihu dle zák.200/90 Sb..V květnu 2005 se KHS MSK podílela na vyřizování stížnosti ve věci užívání stavby –bufetu v rozporu s kolaudačním rozhodnutím, dle stížnosti je objekt užíván jako hotel s restaurací a poskytuje ubytovací služby, dále se odvolává také na ohrožení bezpečnosti a zdraví ubytovaných, nevyhovující kapacitu zařízení na likvidaci odpadních vod, odpadů a požární bezpečnost. Stěžovatel žádal provedení společného šetření stavebního úřadu, orgánů životního prostředí (vodní hospodářství, odpadové hospodářství, ochrana přírody) Krajské hygienické stanice, Hasičského záchranného sboru.

Vzhledem k tomu, že dílčím kolaudačním rozhodnutím ze dne 9.12.2002 byl v tomto objektu povolen pouze provoz bufetu se zázemím, bylo řešení stížnosti postoupeno KHS MSK stavebnímu úřadu v Rýmařově. Stavebním úřadem bylo zasláno oznámení o provedení státního stavebního dohledu dne 14. 6. 2005. Toto jednání bylo na místě stavby zrušeno ze strany stavebního úřadu Rýmařov. Orgán státního stavebního dohledu dále uvedl, že nařídí nové šetření bez účasti zástupců orgánů státní správy.

V listopadu 2005 byla provedena další hygienická kontrola zařízení, zjištěné závady byly předmětem postihu dle zákona 634/92 Sb.

V únoru 2006 nebylo hygienickým šetřením zjištěno porušování hygienických požadavků dle platné legislativy.

K otázce č. 2 - Kontroly zařízení jsou realizovány v souladu s plánem kontrolní činnosti na rok 2006, kontrola byla provedena v zimní sezóně 2006.

K otázce č. 3 - Provoz tohoto zařízení je pouze sezónní, v objektu je zkolaudován provoz bufetu, který je předmětem kontrolní činnosti orgánu ochrany veřejného zdraví, jak vyplývá z výše uvedeného přehledu.

K otázce č. 4 - Obecně lze poradit , aby si případný brigádník nejprve než začne o práci v nějakém stravovacím zařízení uvažovat ,toto zařízení vyzkoušel jako zákazník a posoudil zejména chování personálu k hostům, úroveň hygieny v konzumační místnosti – čistotu stolů, prodejních pultů, ubrusů, čistotu toalet pro hosty. Při konzumaci pokrmů a nápojů by si měl všimnout jejich teploty, známek čerstvosti – oschlý okoralý povrch např. knedlíků, brambor či uzenin svědčí o jejich delším skladování. Zároveň by si měl všimnout zda obsluhující personál používá čisté pracovní oděvy a obuv.Při jednání s provozovatelem zařízení by si měl nechat ukázat svoje pracoviště, měl by se informovat na práci, která mu bude přidělena, měl by mít alespoň předvedeny a vysvětleny úkony, které po něm zaměstnavatel bude vyžadovat.Zároveň by měl být před nástupem do práce požádán ze strany provozovatele o předložení zdravotního průkazu a měl by být vybaven ochranným pracovním oděvem.

K otázce č. 5 – Lze zhruba odhadnout, že ročně je předáno ze strany KHS MSK stavebním úřadům k dalšímu řešení cca 10- 20 podnětů na provoz stravovacích zařízení, která buď nebyla zkolaudována vůbec, nebo jsou provozována v rozporu s kolaudačním rozhodnutím.

K otázce č. 6 - V případě podání podnětu dle správního řádu č.500/2004 Sb. je realizována mimořádná kontrola ( nad rámec plánu kontrolní činnosti ) ,oprávněnými kontrolními pracovníky dle zákona č.552/1991 Sb. , o státní kontrole. Dle výše citovaných zákonů a platné legislativy ES jsou ke kontrole zařízení společného stravování oprávněni pouze zaměstnanci orgánu ochrany veřejného zdraví.



Zpět