KHSMSK

Nahrávám...

KHSMSK

KHSMSK

Úvod / Média / Detail

Zvýšení hluku z dopravy v důsledku vybudování zdi na nám. Osvoboditelů - odpověď pro Opavský a hlučínský deník a týdeník Region


Zveřejněno: 22. 12. 2006

Zvýšení hluku z dopravy v důsledku vybudování zdi na nám. Osvoboditelů - odpověď pro Opavský a hlučínský deník a týdeník Region

Zajímalo by mě, jak by měli postupovat občané, kteří si stěžují na zvýšenou hlučnost na křižovatce ulic Nákladní a Ratibořská v centru Opavy. Jedná se o panelové domy na ulici Ratibořské naproti nově postavené zdi, která je součástí rekonstrukce na náměstí Osvoboditelů. Obyvatelé tvrdí, že od doby, kdy tam stojí protihluková zeď, se na místě zvýšila hlučnost a zeď hluk z křižovatky odráží do oken domů. Jeden z obyvatelů tvrdí, že v době, kdy byla zeď vystavěná tak z jedné třetiny, někdo měřil hlučnost, ale ne na inkriminovaném místě, ale kousek dále směrem k mostu přes Opavu. Mají ti lidé šanci požádat o měření hluku na místě, které si sami určí a jaké jsou další postupy v takovém případě?

Vybudování zdi na nám. Osvoboditelů v blízkosti křižovatky ulic Nákladní a Ratibořská skutečně mohlo způsobit zvýšení hlučnosti ze stávající dopravy na těchto komunikacích, projevující se u blízkých protilehlých obytných staveb v důsledku odrazu hluku od této zdi. Míru tohoto zvýšení však lze posoudit pouze provedením nových měření hluku a porovnáním s výsledky předchozích měření, pokud jsou k dispozici.

Zeď sama o sobě však není zdrojem hluku, ale za dodržení hygienických limitů hluku z dopravy odpovídá vždy vlastník nebo správce komunikace.

Mají-li občané pocit, že vybudováním uvedené zdi se zhoršily hlukové poměry v lokalitě, zejména ve vztahu k jejich obydlím, mohou se obrátit s podnětem k prošetření na Krajskou hygienickou stanici Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě, nejlépe přímo na územní pracoviště v Opavě, která v rámci státního zdravotního dozoru zajistí odpovídající měření hluku a na základě výsledků bude provádět příslušná opatření. Volba měřicích místa musí odpovídat metodickým požadavkům, ale v každém případě odborní pracovníci KHS vždy předem jednají s podavateli podnětu tak, aby při jeho řešení došlo k co největšímu konsensu.



Zpět