Úsek správních činností je jedním ze tří úseků, které jsou zřízeny organizačním řádem Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě. Úsek je přímo řízen náměstkem ředitele pro správní činnost. Tento úsek zajišťuje kvalitní výkon státní správy a všech činností souvisejících s personální agendou správního úřadu.
Úsek správních činností je členěn na
- oddělení právní a kontrolní
- oddělení personální a dokumentační
Náměstek ředitele pro správní činnost
- je přímo podřízen řediteli KHS MSK
- přímo řídí vedoucí oddělení právního a kontrolního a vedoucího oddělení personálního a dokumentačního
- koordinuje a kontroluje včasné a úplné vyřízení spisů v případě nutnosti spolupráce s více odbory
- organizuje, řídí, kontroluje a metodicky vede správní úsek
- zabezpečuje plnění hlavních úkolů a metodických pokynů hlavního hygienika ČR a ředitele KHS MSK ve svém úseku
- zpracovává stanoviska k novelám vyhlášek a zákonů
- schvaluje rozhodnutí o uložení pokuty ve správním řízení od 50.000 Kč do 100.000 Kč
- zpracovává závazné vzory vydávaných správních aktů dle jednotlivých gescí
- prošetřuje stížnosti ve smyslu § 175 zákona č. 500/2004 Sb. na podřízené vedoucí oddělení (o výsledku prošetření informuje ředitele) a předkládá řediteli návrhy na přijetí opatření
- rozhoduje o námitkách pro podjatost na podřízené vedoucí oddělení a o výsledku informuje ředitele
- podílí se na vypracování interních předpisů KHS MSK
- v rámci vnitřního připomínkového řízení k návrhu novel zákonů a prováděcích právních předpisů na podkladě odborných připomínek úseku odborných činností a úseku ekonomicko provozních činností
- vydává nařízení krajské hygienické stanice v souladu s § 85 zákona č.258/2000 Sb.
- vydává rozhodnutí o mimořádných opravných prostředcích
- poskytuje právní pomoc zaměstnancům KHS MSK
Vedoucí oddělení právního a kontrolního
- je přímo podřízen náměstkovi ředitele pro správní činnost
- plánuje, organizuje, řídí a kontroluje činnosti oddělení po stránce odborné, organizační, administrativní a hospodářské
- zpracovává vnitřní předpisy KHS MSK a garantuje jejich soulad s platnou obecně právní úpravou
- zpracovává a posuzuje po obsahové a formální stránce smlouvy uzavírané KHS MSK
- poskytuje právní podporu oddělení úseku ekonomicko provozních činností při zadávání a realizaci veřejných zakázek
- připravuje a zpracovává návrhy aplikace obecně závazných předpisů do podmínek KHS MSK
- podává stanoviska, připravuje a zpracovává návrhy aplikace obecně závazných předpisů na podmínky KHS MSK
- provádí interpretaci právních stanovisek MZ jako správního úřadu II. stupně
- spolupracuje při řešení případů odpovědnosti zaměstnanců za škody ve škodní komisi
- poskytuje právní podporu ve všech činnostech KHS MSK včetně spisové služby
- garantuje správnost výkonu státního zdravotního dozoru z hlediska správné aplikace právních předpisů
- zabezpečuje plnění hlavních úkolů metodických pokynů hlavního hygienika ČR
- předkládá náměstkovi ředitele pro správní činnost návrhy standardizací výkonu SZD v předmětu činnosti KHS MSK
- schvaluje rozhodnutí o uložení pokuty ve správním řízení do 50.000,- Kč
- rozhoduje o námitkách na zaměstnance oddělení
- prošetřuje stížnosti ve smyslu ustanovení § 175 zákona č. 500/2004 Sb., na zaměstnance oddělení právního a kontrolního, zpracovává a předkládá náměstkovi ředitele pro správní činnost stanovisko ke stížnosti a navrhuje opatření
- zpracovává předkládací zprávu správního orgánu I.stupně k odvolání účastníka řízení proti rozhodnutí KHS MSK a spisový materiál předkládá řediteli KHS MSK k postoupení na MZ
- podílí se ve správním řízení na zajištění souladu vydávaných správních aktů s platnou právní úpravou zejména při
- rozhodnutí o námitkách účastníka řízení pro podjatost zaměstnanců správního orgánu
- rozhodnutí o námitkách proti protokolu o kontrolním zjištění
- rozhodování ve smyslu § 84 odst. 1 písm. c) l) m) a r) zákona č. 258/2000 Sb.
Vedoucí oddělení personálního a dokumentačního
- je přímo podřízen náměstkovi ředitele pro správní činnost
- plánuje, organizuje, řídí a kontroluje činnosti oddělení po stránce odborné, organizační, administrativní a hospodářské
- dává úkoly a pokyny zaměstnancům spojené s činností podatelny a spisové služby
- zpracovává vnitřní předpisy KHS MSK a garantuje jejich soulad s platnou obecně právní úpravou
- zabezpečuje a provádí zpracování pracovních smluv a jejich změn, včetně personálně právní podpory vedoucím zaměstnancům
- připravuje a zpracovává návrhy aplikace obecně závazných předpisů do podmínek KHS MSK
- zabezpečuje ve spolupráci s ostatními vedoucími zaměstnanci KHS MSK naplňování cílů personální politiky, jejímž cílem je zaměstnávat schopné zaměstnance na vysoké odborné úrovni, udržuje a rozvíjí kvalifikovaný tým zaměstnanců
- podílet se na řešení a zajišťování úkolů v boji proti korupci a korupčního jednání a resortních priorit při prosazování rovných příležitostí pro muže a ženy
- koordinuje, kontroluje a metodicky vede spisovou službu
- zabezpečuje plnění hlavních úkolů metodických pokynů hlavního hygienika ČR ve svém oboru
- prošetřuje stížnosti ve smyslu ustanovení § 175 zákona č. 500/2004 Sb. na zaměstnance oddělení personálního a dokumentačního, zpracovává a předkládá náměstkovi ředitele pro správní činnost stanovisko ke stížnosti a navrhuje opatření
Odkazy:
- Odvolání proti rozhodnutí - [PDF - echo velikost("../01_obcanum/files/vzor_odvolani_proti_rozhodnuti.pdf"); ?>], [DOC - echo velikost("../01_obcanum/files/vzor_odvolani_proti_rozhodnuti.doc"); ?>]
- Vzor Žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb. - [PDF - echo velikost("../01_obcanum/files/vzor_zadost_poskytnuti_informaci.pdf"); ?>], [DOC - echo velikost("../01_obcanum/files/vzor_zadost_poskytnuti_informaci.doc"); ?>]
- Datové schránky
- Rozhodnutí NSS 1 As 7/2006 – 56 - [PDF - echo velikost("files/rozhodnuti_nass_1_as_7_2006_56.pdf"); ?>]
- Rozhodnutí NSS 4 Ads 113/2008-80 - [PDF - echo velikost("files/roznhodnuti_nass_4_ads_113_2008_80.pdf"); ?>]