KHSMSK

Nahrávám...

KHSMSK

KHSMSK

Životní situace

Úvod / Občanům / Životní situace

Jak mám postupovat při žádosti o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ?


Žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
  1. Základní informace k životní situaci
    KHS má povinnost poskytovat informace o své činnosti a veřejnost má právo o tyto informace žádat.
  2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Podat žádost má právo každý, bez ohledu na státní příslušnost.
  3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Žádost musí obsahovat zákonné požadavky, a to kdo podání činí, vůči komu tak činí a čeho se domáhá. Žadatel musí jasně specifikovat, jaké informace po KHS požaduje. Za situace, kdy osoba požaduje doručení požadovaných informací prostřednictvím e-mailu, je potřeba toto v žádosti uvést. Žádost lze podat osobně na podatelně KHS, a to jak v Ostravě, tak na územních pracovištích (Bruntál, Frýdek-Místek, Opava, Karviná, Nový Jičín), písemně, ústně, do datové schránky, anebo e-mailem.
  4. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
    Podrobnosti týkající podání žádosti o poskytnutí informací lze řešit v úředních hodinách (pondělí, středa 8:00-17:00) se zaměstnanci oddělení právního a kontrolního – kontakty zde.
  5. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    ---
  6. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Příslušný vzor je dostupný ve formátu .pdf a ve formátu word (.doc). Přejít na odkazy ke stažení.
  7. Jaké jsou poplatky a jak je uhradit
    Žádost o poskytnutí informací je zpravidla poskytována bez poplatku. V případě, že by se jednalo o informaci požadující rozsáhlé vyhledávání či významnou časovou náročnost je poplatek za poskytnutí informací vyčíslen v souladu s aktuálním ceníkem, zveřejněným na internetových stránkách KHS
  8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Lhůta k vyřízení žádosti o poskytnutí informací činí 15 dní od doručení žádosti KHS. V zákonem stanovených případech lze lhůta prodloužit, nejvýše však o 10 dní.
  9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    ---
  10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    ---
  11. Elektronická služba, kterou lze využít
    ID datové schránky: w8pai4f
    e-mail: podatelna@khsova.cz
  12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
    Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  13. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Odvolání lze podat proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informací, a to do 15 dnů ode dne jeho doručení k Ministerstvu zdravotnictví podáním u Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě.
  14. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    ---
  15. Další informace
    ---
  16. Související životní situace a návody, jak je řešit
    ---

Popis byl naposledy aktualizován: 1. 1. 2025

Ke stažení:
< Zpět na životní situace