KHSMSK

Nahrávám...

KHSMSK

KHSMSK

Životní situace

Úvod / Občanům / Životní situace

Jak mám postupovat při změně provozního řádu zdravotnického zařízení nebo zařízení sociálních služeb.?


Změna provozního řádu zdravotnického zařízení nebo zařízení sociálních služeb.
  1. Základní informace k životní situaci
    Poskytovatel zdravotních služeb nebo poskytovatel sociálních služeb v týdenním stacionáři, domově pro osoby se zdravotním postižením, domově pro seniory nebo domově se zvláštním režimem (dále jen „osoba poskytující péči“) je v souladu s § 15 odst. 2 zákona č. 258/2000 Sb. povinen zpracovat změnu provozního řádu a požádat o jeho schválení vždy, když změní podmínky, za nichž poskytuje péči a tato změna se dotýká obsahu stávajícího schváleného provozního řádu. Příkladem změn můžou být stavební změny, změna sterilizátoru, změna právnické osoby apod.
  2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Osoba poskytující péči, tedy fyzická osoba podnikající, právnická osoba, popř. osoba pověřená k zastupování na základě plné moci.
  3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Oprávněná osoba zašle KHS žádost o schválení změny provozního řádu včetně aktualizovaného provozního řádu.
    Žádost lze podat osobně na podatelně KHS v Ostravě nebo územních pracovištích (Bruntál, Frýdek-Místek, Karviná, Nový Jičín, Opava) písemně, prostřednictvím datové schránky nebo emailem s elektronickým podpisem.
  4. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
    Podrobnosti týkající se aktualizace provozního řádu lze řešit v úředních hodinách (pondělí, středa 8:00 -17:00) s pracovníky protiepidemického oddělení KHS – kontakty zde.
  5. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    K řešení této situace nejsou potřeba žádné zvláštní doklady.
  6. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Příslušný vzor je dostupný ve formátu .pdf a ve formátu word (.doc). Přejít na odkazy ke stažení.
  7. Jaké jsou poplatky a jak je uhradit
    Žádost o schválení provozního řádu je bez poplatků.
  8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    KHS provozní řád schválí ve lhůtě 30 dnů od obdržení žádosti.
  9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    ---
  10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    ---
  11. Elektronická služba, kterou lze využít
    ID datové schránky: w8pai4f
    e-mail: podatelna@khsova.cz
  12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
    Vyhláška č. 306/2012 Sb. Vyhláška o podmínkách předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a o hygienických požadavcích na provoz zdravotnických zařízení a vybraných zařízení sociálních služeb, ve znění pozdějších předpisů
  13. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Podle § 81 a § 83 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, se lze proti tomuto rozhodnutí odvolat do 15 dnů ode dne doručení k Ministerstvu zdravotnictví ČR, podáním u Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě.
  14. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    Poruší-li právnická nebo podnikající fyzická osoba povinnosti stanovené na úseku provozních řádů, dopustí se přestupku dle § 92m odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb. Za tento přestupek lze uložit pokutu do výše 1 000 000 Kč.
  15. Další informace
    ---
  16. Související životní situace a návody, jak je řešit
    ---

Popis byl naposledy aktualizován: 1. 1. 2025

Ke stažení:

< Zpět na životní situace