KHSMSK

Nahrávám...

KHSMSK

KHSMSK

Životní situace

Úvod / Občanům / Životní situace

Jak mám postupovat při žádosti o závazné stanovisko pro poskytování preventivní péči mimo zdravotnické zařízení?


Poskytování preventivní péče mimo zdravotnické zařízení (dále jen „ZZ“).
  1. Základní informace k životní situaci
    Poskytovat preventivní péči mimo ZZ lze dle § 11a zákona č. 372/2011 Sb. jen na základě povolení, vydaného příslušným krajským úřadem. K vydání povolení je nezbytné doložení souhlasného závazného stanoviska KHS, v jejímž správním obvodu budou zdravotní výkony poskytovány mimo ZZ.
    Mimo ZZ lze poskytovat jen takové zdravotní výkony v rámci preventivní péče, jejichž poskytnutí není podmíněno technickým a věcným vybavením nutným k jejich provedení ve zdravotnickém zařízení.
  2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Poskytovatel zdravotních služeb, tedy fyzická osoba podnikající, právnická osoba, popř. osoba pověřená k zastupování na základě plné moci.
  3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Oprávněná osoba zašle KHS žádost o vydání závazného stanoviska, jejíž přílohou bude provozní řád včetně pokynů pro nakládání s odpady ze zdravotnictví.
    Žádost lze podat osobně na podatelně KHS v Ostravě nebo územních pracovištích (Bruntál, Frýdek-Místek, Karviná, Nový Jičín, Opava) písemně, prostřednictvím datové schránky nebo emailem s elektronickým podpisem.
    Žádost poskytovatele o vydání závazného stanoviska musí obsahovat obecné náležitosti podle § 37 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb. a náležitosti uvedené v § 11a odst. 5 zákona č. 372/2011 Sb. V žádosti musí být dále uvedena hygienická a protiepidemická opatření k předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění.
  4. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
    Podrobnosti týkající se poskytování péče mimo ZZ lze řešit v úředních hodinách (pondělí, středa 8:00-17:00) se zaměstnanci protiepidemického oddělení KHS – kontakty zde.
  5. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    K řešení této situace nejsou potřeba žádné zvláštní doklady.
  6. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Příslušný vzor je dostupný ve formátu .pdf a ve formátu word (.doc). Přejít na odkazy ke stažení.
  7. Jaké jsou poplatky a jak je uhradit
    Žádost o schválení akce mimo ZZ a její vyřízení je bez poplatků.
  8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    KHS žádost o schválení akce mimo ZZ schválí závazným stanoviskem do 30 dnů od obdržení žádosti.
  9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    ---
  10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    ---
  11. Elektronická služba, kterou lze využít
    ID datové schránky: w8pai4f
    e-mail: podatelna@khsova.cz
  12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (zákon o zdravotních službách)
    Vyhláška č. 306/2012 Sb. o podmínkách předcházení vzniku a šíření infekčních onemocnění a o hygienických požadavcích na provoz zdravotnických zařízení a vybraných zařízení sociálních služeb.
  13. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    ---
  14. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    ---
  15. Další informace
    ---
  16. Související životní situace a návody, jak je řešit
    ---

Popis byl naposledy aktualizován: 1. 1. 2025

Ke stažení:

< Zpět na životní situace