KHSMSK

Nahrávám...

KHSMSK

KHSMSK

Životní situace

Úvod / Občanům / Životní situace

Jak mám postupovat při podání stížnosti?


Stížnost na nevhodné chování zaměstnanců KHS při výkonu jejich služebních povinností či proti postupu správního orgánu.
  1. Základní informace k životní situaci
    Dotčené osoby mají právo obrátit se na KHS se stížnostmi na nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu.
  2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Stížnost je oprávněna podat osoba, dotčena nevhodným chováním zaměstnance KHS při výkonu kontroly, v průběhu setkání na pracovišti KHS či v rámci plnění jiných služebních povinností.
    Další možností je podání stížnosti proti postupu správního orgánu, ale pouze v případech, kdy není možné použít jiného prostředku právní ochrany a nápravy (např. odvolání, žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti).
  3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Stížnost lze podat písemně (na podatelně KHS, datovou schránkou nebo emailem) nebo ústně.
    Po podání stížnosti je KHS povinna prošetřit skutečnosti ve stížnosti uvedené. Považuje-li to za vhodné, vyslechne stěžovatele, osoby, proti nimž stížnost směřuje, popřípadě další osoby, které mohou přispět k objasnění věci.
    Povinnou náležitostí stížnosti je identifikace osoby, která stížnost podává. Důvodem je zákonná podmínka, kdy osobou oprávněnou k podání stížnosti je pouze osoba dotčená (viz bod 3).
  4. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
    Podrobnosti týkající se podání stížnosti lze řešit v úředních hodinách (pondělí, středa 8:00-17:00) s vedoucími zaměstnanci KHS, a to podle konkrétní situace – kontakty zde.
  5. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    Občanský průkaz, popř. další dokumenty, k jejichž doložení byl stěžovatel vyzván.
  6. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    ---
  7. Jaké jsou poplatky a jak je uhradit
    Podání stížnosti je bez poplatků.
  8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    KHS stížnost vyřídí ve lhůtě 60 dnů ode dne jejího doručení KHS. O vyřízení stížnosti je v uvedené lhůtě stěžovatel vyrozuměn. Stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti.
  9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    ---
  10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    Bude-li to k vyřízení stížnosti potřebné, může být po stěžovateli požadovány další informace k objasnění stížnosti (písemně či osobně) a vyžádat si dokumenty, které bezprostředně s obsahem stížnosti souvisí.
  11. Elektronická služba, kterou lze využít
    ID datové schránky: w8pai4f
    e-mail: podatelna@khsova.cz
  12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  13. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Má-li stěžovatel za to, že stížnost, kterou podal u příslušného správního orgánu, nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán, aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti.
  14. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    ---
  15. Další informace
    ---
  16. Související životní situace a návody, jak je řešit
    ---

Popis byl naposledy aktualizován: 1. 1. 2025

Ke stažení:
< Zpět na životní situace