KHSMSK

Nahrávám...

KHSMSK

KHSMSK

Životní situace

Úvod / Občanům / Životní situace

Jak mám postupovat při podání žádosti o vydání závazného stanoviska k řízení o vydání povolení, že movitá věc přestává být odpadem podle § 133 a) a k vydání povolení provozu zařízení podle § 133 b) zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech?


Žádost o vydání závazného stanoviska k řízení o vydání povolení, že movitá věc přestává být odpadem podle § 133 a) a k vydání povolení provozu zařízení podle § 133 b) zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech
  1. Základní informace k životní situaci
    Povinností provozovatele zařízení pro nakládání s odpady je zažádat si o závazné stanovisko u KHS jako dotčeného správního úřadu. Řízení o povolení je vedeno krajským úřadem.
  2. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Provozovatel zařízení pro nakládání s odpady, tj. fyzická osoba podnikající nebo právnická osoba.
  3. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    K žádosti je možno použít příslušný vzor, příp. vlastní žádost. Náležitostmi žádosti je uvedení v jaké věci žadatel žádá o vydání závazného stanoviska (§ 133 a) či § 133 b) zákona č. 541/2020 Sb.), údaje o provozovateli daného zařízení pro nakládání s odpady (dále jen „zařízení“), identifikační údaje zařízení, doloží se provozní řád, zhodnocení zdravotních rizik-kategorizaci prací u zaměstnanců zařízení, hlukové posouzení vlivu zařízení na okolní zástavbu, u žádosti podle § 133 a) také musí doložit hodnocení zdravotních rizik, resp. zdravotní nezávadnost výrobku. Kromě identifikace provozovatele je rovněž vhodné uvést telefon nebo e-mail.
    Žádost o vydání závazného stanoviska lze podat osobně na podatelně KHS v Ostravě nebo územních pracovištích (Bruntál, Frýdek-Místek, Karviná, Nový Jičín, Opava) písemně, do datové schránky nebo e-mailem s elektronickým podpisem.
  4. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
    Podrobnosti týkající nakládání s odpady lze řešit v úředních hodinách (pondělí, středa 8:00-17:00) se zaměstnanci oddělení hygieny práce KHS – kontakty zde.
  5. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    K řešení této situace je potřeba doložit doklady uvedené v bodě 3.
  6. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Příslušný vzor je dostupný ve formátu .pdf a ve formátu word (.doc). Přejít na odkazy ke stažení.
  7. Jaké jsou poplatky a jak je uhradit
    Žádost je bez poplatků.
  8. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    KHS vydá závazné stanovisko do 30 dnů ode dne obdržení žádosti. Jde-li o zvlášť složitý případ, popř. je zapotřebí nařídit ohledání na místě, připočítává se k uvedené lhůtě nejvýše 30 dnů.
  9. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    ---
  10. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    ---
  11. Elektronická služba, kterou lze využít
    ID datové schránky: w8pai4f
    e-mail: podatelna@khsova.cz
  12. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů
    Zákon č. 541/2020, Sb., o odpadech, ve znění pozdějších předpisů
  13. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    ---
  14. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    ---
  15. Další informace
    ---
  16. Související životní situace a návody, jak je řešit
    ---

Popis byl naposledy aktualizován: 1. 1. 2025

Ke stažení:
< Zpět na životní situace